Exhibition Description

Exhibition Description

The exhibition "Tourism Landscapes: Remaking Greece" presented in the Greek pavilion consists of 2 parts:

The Archival part presents the architectural production of tourism landscapes in Greece in the last 100 years. It is presented as a continuous surface of images placed on the surrounding walls of the Greek Pavilion’s interior. It is made of 3 sub-parts: photos of landscapes are placed on the lower part of the walls’ surfaces; they are topped with photos and drawings of tourism architecture and punctured by photos of ‘identity elements’ which introduce the anthropological dimension.

 The New Projects part is placed in the center of the Pavilion and presents through models on identical stands of various heights that create an interior geometric 'island landscape' the proposals of 15 Greek and foreign architects for a tourism inhabitation in a Greek sea-side landscape. These projects were produced specifically for the Biennale exhibition. The time frame is the end-of-crisis era that is characterized by limited resources, asks for the reassessment of priorities and the reestablishment of values, the reconsideration of human imposition on nature, and, through  spiritual restructuring, the reappraisal of less. The coexistence of Greek and foreign architects refers to the interaction between local and foreign that tourism presupposes.

 

Περιγραφή Περιπτέρου : 

Η έκθεση χωρίζεται σε 2 τμήματα:

Το αρχειακό τμήμα παρουσιάζει την αρχιτεκτονική παραγωγή τοπίων τουρισμού τα τελευταία 100 χρόνια, από το 1914 έως σήμερα, δίνοντας έμφαση στη διερεύνηση της σχέσης των κτιρίων με το φυσικό περιβάλλον τους. Παρουσιάζονται ξενοδοχεία, θέρετρα, οργανωμένες ακτές, αρχαιολογικοί χώροι, αρχαιολογικά μουσεία, διαμορφώσεις δημοσίων χώρων και τοπία υποδομών σε μια συνεχή επιφάνεια εικόνων τοποθετημένων κατά μήκος των τοίχων του εσωτερικού του Ελληνικού Περιπτέρου. Το αρχειακό τμήμα αποτελείται από 3 υπο-τμήματα. Φωτογραφίες τοπίων τοποθετούνται στο κατώτερο τμήμα των τοίχων δημιουργώντας ένα «ανάγλυφο», πάνω σε αυτές τοποθετούνται σχεδία και φωτογραφίες της αρχιτεκτονικής του τουρισμού που διακόπτονται από φωτογραφίες «στοιχείων ταυτότητας» που εισάγουν την ανθρωπολογική διάσταση.

 

Το τμήμα των νέων έργων τοποθετείται στο κέντρο του Περιπτέρου και παρουσιάζει με μακέτες που τοποθετούνται πάνω σε ίδιες βάσεις διαφορετικού ύψους και δημιουργούν ένα εσωτερικό, γεωμετρικό «τοπίο νησίδων» τις σχεδιαστικές προτάσεις 15 Ελλήνων και ξένων αρχιτεκτόνων/αρχιτεκτονικών γραφείων για μια παραθαλάσσια τουριστική εγκατάσταση. Οι προτάσεις εκπονήθηκαν ειδικά για την έκθεση αυτή. Το χρονικό πλαίσιο είναι η μετά-την-κρίση εποχή που χαρακτηρίζεται από περιορισμένους πόρους, επιζητεί επανεξέταση προτεραιοτήτων και επανακαθορισμό αξιών, αναθεώρηση της σχέσης με τη φύση, και, μέσω πνευματικής ανασυγκρότησης, την επανεκτίμηση του λιγότερου. Η συνύπαρξη Ελλήνων και ξένων αρχιτεκτόνων στην έκθεση αναφέρεται στην αλληλεπίδραση που ο τουρισμός υποστηρίζει, την αντιπαραβολή της αντίληψής μας για τον εαυτό μας με εκείνη που οι άλλοι, οι ξένοι, έχουν για εμάς.